Laddar...

Frågor och Svar

Här kommer du att hitta svaren på de vanligast förekommande frågorna. Var vänlig ta en titt här innan du kontaktar oss.

 

 

 

Har min order skickats?

Vi skickar automatiskt en bekräftelse via e-post varje gång vi skriver ut fraktsedeln för en beställning. Om du har mottagit detta e-post tillsammans med ett varunummer betyder det att din beställning har skickats. Du ska få en bekräftelse på försändelsen inom 24 timmar efter att du lagt ordern (om du lägger din order efter fredag kl 12.00 kommer vi att skicka den efterkommande måndag). Om du inte mottagit detta bekräftelsemejl, var vänlig logga in på ditt konto och dubbelkolla att den registrerade e-postadressen är korrekt.  Topp

 

Är det möjligt att ändra leveransadress för min beställning?

Om din beställning ännu inte skickats iväg har vi möjlighet att ändra leveransadress eller mottagarens namn. Om du redan mottagit en bekräftelse på försändelsen, kan vi inte garantera att vi har möjlighet att ändra leveransadress eftersom din beställning redan kan ha lämnat vårt lager. Om din order redan har lämnat vårt lager kommer vi inte ha möjlighet att stoppa din beställning eller ändra adressen. Skriv till oss så fort som möjligt genom att skicka ett e-post.  Topp

 

Hur lång tid tar leveransen?

Vi har alltid ett rejält lager för att ha möjlighet att skicka alla beställningar inom 24 timmar (undantag helger). Samtliga beställningar skickas med 1:a-klasspost och den vanliga leveranstiden efter att en försändelse skickats är 2 till 3 arbetsdagar. Om din beställning efter 3 arbetsdagar fortfarande inte anlänt, var vänlig vänta en eller två extradagar innan du kontaktar oss eftersom risken finns att din beställning skickats till fel sorteringskontor och att leveransen av den anledningen blivit försenad. Du kan även se efter om din adress är korrekt, detsamma gäller namnet på din brevlåda eller dörr. Topp

 

Jag har inget kreditkort. Kan jag betala via banköverföring?

Vi erbjuder för närvarande inte banköverföring som en direkt betalningsmetod. Om du dock väljer att skapa ett konto antingen med Paypal eller Moneybookers/Skrill kommer du ha möjlighet att på ett enkelt sätt föra över pengar från din bank till ditt konto på Paypal/Skrill och sen använda den för att betala på vår webbsida, även om du inte äger ett kredit- eller betalkort. Topp

 

Är det säkert att betala på er webbsida?

Vi tar säkerheten på vår sida på största allvar. Efter att du lagt en order, kommer du automatiskt att hänvisas till betalningssidan. Denna webbsida är skild från vår och all information är krypterad via 128bit SSL. Närvaron av ett hänglås i ditt webbläsarfönsters adressfält visar att transaktionen kommer att vara säker. Om du dessutom väljer att betala med ett betal- eller kreditkort sparar eller lagrar vi inte, för ytterligare säkerhet, din kortinformation. Vi använder Wirecard Bank AG (www.wirecard.com) som vår betalningsleverantör. Topp

 

Min beställning har avbrutits. Hur kan jag betala för den?

Om vi inte mottar en bekräftelse från vårt betalningssystem om att transaktionen gick igenom efter att du lagt din order kommer vi inte att genomföra den eller skicka iväg den (ingen bekräftelse via e-post som indikerar att din order är aktiv kommer att skickas till dig). Du kan inte betala för en beställning som anses vara inaktiv/avbruten i vårt system. Den bästa lösningen är att du lägger en ny order och att du den här gången lyckas genomföra betalningen. Topp

 

Jag lyckas inte få ny kund-erbjudandet att fungera?

Var vänlig dubbelkolla att du har registrerat dig och är inloggad på ditt konto när du lägger till ny kund-erbjudandet till din varukorg. Kolla även att du inte tidigare lagt någon beställning genom att använda ny kund-erbjudandet, eftersom kampanjen endast kan nyttjas en gång per hushåll och/eller konto. Om du använt dig av kampanjen i en tidigare order som anses inaktiv eller avbruten i vårt system pga. att betalningen inte gick igenom är du välkommen att skicka oss ett e-post så att vi kan hjälpa dig att utnyttja erbjudandet. Topp

 

Hur ser er integritetspolicy ut?

Vi tar våra kunders integritet på största allvar. All information som anges på vår webbsida lagras säkert på våra servrar och kommer inte att delas med någon tredje part. Vi samlar in minsta möjliga information om dig, såsom din adress, namn eller telefonnummer endast för att kunna behandla dina beställningar eller kontakta dig om så skulle krävas. När som helst har du möjlighet att logga in på ditt kontos instrumentpanel för att ändra eller ta bort angiven information. Om du inte vill att någon information lämnas kvar efter att du lagt din order kan du skicka ett e-postmeddelande till oss så kommer vi att ta bort ditt konto (var vänlig notera att du då kommer förlora dina premiepoäng). Vi skickar inte nyhetsbrev eller reklam till våra kunder utan deras uttryckliga samtycke. De enda e-postmeddelanden vi skickar är bekräftelsen på kontoskapandet, orderbekräftelse, leverensbekräftelse och ett informationsmejl när dina bonuspoäng håller på att löpa ute. Topp

 

Hur ser paketet ut?

Oavsett om du vill ha dina kondomer skickade till ditt hem, kontor eller annan adress så packar vi alltid produkterna i en diskret/anonym förpackning med diskret avsändare. Ingen förutom du kommer veta vad förpackningen innehåller. Fraktsedeln kan innehålla en tulldeklaration med ett citat "Elastic Sheath" som beskrivning av innehåll. Topp

 

Hur kommer jag att motta min order?

Du kommer att få din beställning direkt i din brevlåda. Vissa beställningar får dock inte plats i brevlådan eftersom kuvertets tjocklek kan vara större än din brevlådas tjocklek (vanligtvis omkring 3-4 cm). Om detta är fallet kommer du att motta en följesedel i brevlådan som omber dig hämta upp brevet från ditt vanliga utlämningsställe. Om du inte hämtar paketet inom ett visst antal dagar (vanligtvis 2 veckor) kommer din order automatiskt att skickas tillbaka till oss.  Topp

 

Mejla oss om du har några ytterligare frågor:

Om du inte hittar svaret på din fråga i de avhandlade ämnena, så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice som kommer att svara dig inom 24 timmar. Vår e-postadress är info@kondomvaruhuset.se Topp